Arjen Juijn - Juijn Mobility Group / Fietslijn / Travel

Maart 2012, een gesprek met Arjen Juijn van (Vervoersbedrijf, zoals het toen nog heette) Juijn. 

'Bij een vervoersbedrijf telt iedere minuut'

Juijn. Eén naam, meer wielen. Want dat is zoals eigenaar Arjen Juijn, die het bedrijf samen met zijn vrouw Anne-Marie runt, het zelf verwoordt: “We werken met alles wat wieltjes heeft.” En dat is veel. Of het nu om personen- of pakketvervoer gaat, fietsreizen of vervoer in de zorg, openbaar vervoer of leerlingenvervoer. 

Sinds april 2011 is het bedrijf gevestigd op De Wildeman. Juijn: “In december 2010 tekenden we het voorlopige koopcontract, maar onze voorwaarde was dat de gemeente akkoord zou zijn. We hebben toen met de gemeente, maar bijvoorbeeld ook de Welstandscommissie om de tafel gezeten. In januari was het rond, eind januari konden we gaan bouwen en half april konden we al verhuizen. Echt alles werkte mee, ook de gemeente. Daar waren we heel blij mee. En nog steeds, want we hebben een goed contact.”

Centraal in Nederland
Een van de factoren om voor De Wildeman te kiezen was de bereikbaarheid van het terrein. “Bij een bedrijf als het onze, met zo veel auto’s en bussen, telt iedere minuut. Vertragingen kosten geld en leveren ergernis op. We wilden absoluut een locatie dicht bij de A2. Qua aanrijtijden zitten we hier heel erg gunstig, we hebben een prima uitvalsweg. Maar het terrein ligt ook heel centraal in Nederland en dat is minstens zo belangrijk. De gemeente heeft overigens ook over onze parkeermogelijkheden meegedacht. We hebben ons vervoer, maar ook de auto’s van onze medewerkers. Die staan deels op het terrein, maar de gemeente heeft daarnaast voor parkeermogelijkheden langs de weg gezorgd.”

ISO 14001
Vorig jaar werd Vervoersbedrijf Juijn genomineerd voor de Ondernemer van het Jaar-award in de categorie Industrie & Dienstverlening. “Daar waren we heel erg trots op. Waar iedereen de mond vol heeft van recessie groeien wij nog ieder jaar. Dat komt niet uit de lucht vallen. Ik zit niet bij de telefoon te wachten tot een klant belt, ik ben voortdurend bezig met nieuwe concepten, ik denk altijd twee, drie jaar vooruit. We bereiken onze resultaten door innovatief te zijn, door de werkzaamheden van onze bedrijven te combineren, en door duurzaam te ondernemen. Dat laatste is nu nog geen vereiste, maar op een gegeven moment zal een bedrijf daar wel op afgerekend worden. Het past ook bij waar De Wildeman voor staat. We rijden nu goedkoper door een ander type brandstof, onze chauffeurs worden opgeleid in Het Nieuwe Rijden en we zijn bezig met onze ISO 14001-certificering, waarmee we onze milieuprestaties meetbaar maken. Landelijk staan we daarmee als vervoersbedrijf in de top 10. Ik had er nog niet eens zo over nagedacht, maar dat is eigenlijk best uniek.”

Terug